Je weet wat je wilt vertellen, aan wie en wat die doelgroep met die informatie moet gaan doen. Maar nu komt het erop aan. Hoe zorg je dat die boodschap ook precies goed overkomt? Kortom: hoe zorg je voor uitdagende en succesvolle content creatie? Bijna de helft van het succes van een campagne wordt bepaald door de creatieve invulling. Een duidelijke strategie, hoogstaande beelden, spetterende copy en pakkend geluid zijn dus een must. Maar hoe pak je dat nou slim aan?
Campagnes met een overtuigend en sterk verhaal zijn de campagnes die scoren. De interactie is hoger en krijgen meer clicks en conversies. Hierdoor valt het budget automatisch lager uit. Een sterk merk, meer autoriteit en een consistente uitstraling zijn bijkomstigheden die hierop ook veel invloed hebben. Creativiteit en data gedreven marketing gaan dus hand in hand.
Samen zorgen ze voor succes én meer klanten.
Content is dé brandstof van digital marketing. Er wordt steeds meer content gemaakt en gedeeld. Daardoor wordt het ook steeds belangrijker dat je onderscheidende content maakt, afgestemd op de behoefte van je doelgroep. Content die de moeite waard is om te delen. Content die converteert.
Mensen zijn nieuwsgierig. Ze zitten vol met vragen en problemen en willen continu geboeid worden. Als merk heb je dan ook de taak om de klant te bereiken via bijvoorbeeld social media en zoekmachines, teasen en uiteindelijk aanzetten tot actie. En daarvoor heb je nou de allerbeste content nodig.
Content creëren die bijdraagt aan een groter relevant bereik, hogere conversie en meer online gebruiksgemak.
Content creatie kan verschillende vormen aannemen. Denk aan blogs, social media berichten, nieuwsbrieven, video’s, case studies, animaties, infographics, etc.
Belangrijk voor elke vorm is:
Relevantie: is de content interessant voor de bezoeker?
Waarde: is de content nuttig voor de bezoeker?
Vermaak: zorgt de content voor genoeg amusement?
Deze 3 kenmerken laten zien dat de klant centraal staat en niet het aangeboden product of de dienst. Alle content die je plaatst, moet ontwikkeld zijn vanuit dit doel.
Content creatie draait om klantenbinding: de relatie met de klant versterken.
Copywriting
Van blogs en e-mail nieuwsbrieven tot whitepapers en campagneteksten. Met sterke copy bouw je aan je naamsbekendheid, verbetert je positie in zoekmachines en genereer je meer leads, wat uiteindelijk weer meer conversie oplevert!
Design
Mensen zijn visueel ingesteld. Met mooie beelden, overtuigende infographics en creatieve UX-designs heb je net dat streepje voor op die ene concurrent.
Video
Video is niet meer weg te denken. Het is geschikt voor elk kanaal, ieder soort klant en de meest uiteenlopende formats.
Hoe ga je je doelgroep bereiken en activeren, in die continu veranderende customer journey?
Regelmaat is belangrijk bij het publiceren van nieuwe content, maar het gaat bij content creatie niet puur om de kwantiteit. Met name de relevantie en de kwaliteit van de content zorgen voor resultaat: meer traffic en meer leads.
Wij houden van een effectieve aanpak. Dat scheelt niet alleen in tijd en geld, maar resulteert bovendien in een hogere ROI. Daarbij houden we altijd rekening met jouw specifieke doelstelling en hoe we de doelgroep het best kunnen bereiken.
Altijd op zoek naar het beste resultaat!
Er bestaan ontzettend veel kansen om jouw bedrijf door middel van de juiste content onder de aandacht te brengen bij je doelgroep. Wij helpen je graag met het maken van inspirerende en passende content voor jouw bedrijf.
Content die aanspreekt en je doelgroep weet te raken.