Eliëns Carwash

Wij willen groeien, hoe krijgen wij meer klanten?

Eliëns Carwash, een begrip in Veldhoven

Eliëns Carwash is een professionele wasgelegenheid voor personenwagens, busjes en andere
kleinere vervoersmiddelen zoals fietsen, (cross)motoren, et cetera.
Maar hoe zorg je ervoor dat er bij het ‘reinigen en onderhouden van een voertuig’ door de doelgroep als eerste gedacht wordt aan Eliëns? Hoe bereik je de zogenaamde breinpositie bij je doelgroep? Het is dus essentieel de USP’s en merkwaarden van Eliëns helder en consistent te communiceren met de doelgroep.

Strategie

Positionering

Merkidentiteit

Waarom klanten bij Eliëns kopen?

Een breinpositie bij je doelgroep

De voornaamste motieven waarom klanten bij Eliëns kopen zijn:
– een schone auto willen rijden
– geen krassen of andere schade oplopen in de wasstraat
– prijs- kwaliteitsverhouding
– snelheid – geen lang wachtrijen – alles onder één ‘dak’
– bereikbaarheid
Echter zijn deze ‘motieven’ nog niet de reden om naar Eliëns te gaan om je auto te (laten) wassen. Daar is meer voor nodig. De bewijslast van de nieuw te formuleren belofte moet op allerlei manieren onderbouwd en gecommuniceerd worden.

 

Dit is de ideale rode draad (het thema) waaraan alle communicatiemiddelen opgehangen kunnen worden.

De merkbelofte van Eliëns

Daarom hebben we een merkmissie en merkvisie vastgelegd waaruit Eliëns haar bestaansrecht ontleent. Daaruit is de merkbelofte ontstaan die Eliëns belooft aan de doelgroep en wordt bepaald wat de boodschap is waaruit de doelgroep deze belofte zal geloven.

Dit is vertaald naar het thema: Eliëns Carwash, de vijfsterren wasstraat van Veldhoven. Waarvoor er een nieuw logo is ontwikkeld waarin de vijf sterren prominent worden afgebeeld.
Deze nieuwe positionering heeft geleid tot een volledige vernieuwing van alle uitingen, van website tot fotografie tot bedrijfskleding. Maar ook benaderingsprotocollen voor het personeel. En vervolgens hebben wij ook bijgedragen aan een upgrade van de carwash area zodat dit klanten direct het goede gevoel geeft.

Eliëns Carwash area ingang
logo | huisstijl | huisstijlrichtlijnen | website | fotografie |promo-acties | Nieuwsbrief | betaalkaart | signing | reclameborden | social media | storytelling

Daag ons uit !

Benieuwd wat we voor jouw online resultaten kunnen doen?