Online strategie
UX/UI webdesign
Online advertising
Social media
De Meeuw bouwt flexibel, of het nu een tijdelijk of permanent gebouw betreft. De modulaire bouwmethode van De Meeuw vormt het fundament onder circulair en flexibel bouwen.
Er was behoefte om de online marketing activiteiten te optimaliseren op het gebied van SEO, SEA, lead generatie en online advertising. De website zat technisch goed in elkaar, echter de gebruiksvriendelijkheid (user experience / user interface) kon veel beter en ook op het gebied van lead generatie was er verbetering mogelijk.
Dit was de aanleiding om serieus te gaan kijken welke verbeteringen mogelijk zijn door het opzetten van een online strategie die gericht is op:
– Het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid
– Het optimaliseren en uitbreiden van de content
– Zorgen voor een betere organische vindbaarheid
– Verhogen van de naams- en merkbekendheid bij primaire doelgroepen
– Met inzet van marketing automation het salesmanagement (beter) voorzien van leads.
We zijn gestart met een workshop waarbij we zijn ingegaan op o.a. de waardepropositie, de doelgroepen, positionering, commerciële en gewenste doelstellingen van
De Meeuw. Zo kregen we een inzicht in de organisatie, wensen, doelen en ambities. Op basis van deze inzichten is de online strategie bepaald.
Na een plan van aanpak zijn we gestart met een 0-meting en een zoekwoordenonderzoek om te bepalen hoe we met de content voor campagnes en/of pagina’s moeten omgaan. Voor de website is een UX/UI-design gemaakt waarnaar de website (in 8 taalversies) is gebouwd om deze vervolgens voor zoekmachines te optimaliseren.
Met het inrichten van de social kanalen en het opzetten van basis campagnes in Adwords is alles gereed gemaakt om via deze kanalen advertising te kunnen realiseren gericht op branding / brand awareness. Het inrichten van Adwords en het opzetten van basis advertenties op zowel corporate als op doelgroep niveau.
Het resultaat is dat de salesafdeling beter wordt voorzien van kwalitatieve leads, er een groei is ontstaan bij direct verkeer op de website, de organische vindbaarheid sterk is verhoogt en er meer leads worden gegenereerd. En dat is precies wat De Meeuw graag wilde. Waarna de stap kan worden gemaakt naar het inzetten van een Marketing Automation programma.