Digital marketing is een gebied dat door voortdurende technologische ontwikkelingen onophoudelijk veranderd. denk hierbij aan de stijgende internet snelheid, het stijgende verbruik en daarmee de generatie van data, het mobieler worden van media, de stijging in de zoekopdrachten via voice, het visueler worden van content (afbeeldingen en video’s) en het verkrijgen van een vaste plek voor social binnen het mediabudget.
Het is dan ook haast onmogelijk om overal alles van te weten. Daarom werken wij met allround marketeers en experts in hun eigen vakgebied. Ze hebben zich gespecialiseerd in onder andere SEO, conversie optimalisatie en online optimalisatie.
Wat we je bieden zijn dan vaak ook geen losse diensten maar de beste oplossing voor jouw vraag.
Mensen spenderen meer tijd online en zijn steeds vaker in contact met digitale technologieën. Wanneer je wilt zijn waar je klant is, zal je mee moeten in deze ontwikkeling.
Je investeert in een groeiende markt
Erg laagdrempelig en voor elke organisatie geschikt
Je bouwt langdurige en waardevolle relaties met je doelgroep
Gerichte communicatie (vaak tweerichtingsverkeer)
Campagnes stuur je in real-time bij
Meetbare resultaten
Je bereik kent geen geografische grenzen
Bereik met minder geld een groter publiek
Digital marketing is een verzamelnaam van online marketing en content marketing. Maar veel specifieker valt al het onderstaande onder dit type marketing.
Online marketing lijkt wel een verzamelnaam voor alle marketing op internet, op social media en op websites. Dat is niet meer. Als we het tegenwoordig hebben over online marketing, dan bedoelen we vooral marketing waarbij bedrijven geld betalen om online zichtbaar te worden.
Online marketing is volwassen geworden. Losse disciplines zoals online marketing, social marketing, e-mailmarketing en content marketing worden in veel bedrijven aangestuurd door verschillende teams. Simpel gezegd zit het zo:
Digital marketing = online marketing + content marketing
Online marketing = SEA, affiliates, display advertising en social advertising
Content marketing = SEO, blogs en social posts
Online marketing is een verwante discipline waar je échte specialisten voor nodig hebt.
Content marketing biedt je ongelofelijk veel kansen. Content marketing gaat in op SEO, blogs, links, social en e-mail. Het is alles wat we plaatsen op internet en wat zichtbaar is voor bezoekers zoals o.a. tekst, afbeeldingen, infographics, video’s en streamers. Tekst is daarbij veruit de belangrijkste. En video de sterkst groeiende.
Via content marketing maak je jouw website vindbaar in zoekmachines. Specifieke doelstellingen van content marketing kun je uitdrukken in KPI’s (Kritieke Prestatie Indicatoren). Daarbij geldt: welke KPI je uiteindelijk ook kiest, alles is terug te voeren naar de wens om als organisatie te kunnen groeien. Met aandacht voor je klant.
Content marketing biedt je ongelofelijk veel kansen. Door virals te creëren via engaging content. Door je bij SEO te richten op longtail-zoekwoorden. En door bezoekers een heldere websitestructuur te bieden en door te werken aan linkbuilding. Maar doe niet alles tegelijkertijd. Content marketing is een proces waarin je beetje bij beetje verder komt.
Versla de concurrentie via content marketing.
Hoe kom ik hoger in Google? Waarom kan ik mijn bedrijf niet vinden in Google? Hoe krijg ik meer verkeer naar mijn website? Dit is zomaar een greep uit veel gestelde vragen. Wellicht heb je er zelf ook al eens over nagedacht. Om mee te kunnen doen in het domein van Google, oftewel de organische zoekresultaten, is SEO optimalisatie een belangrijk onderdeel. SEO staat voor Search Engine Optimization, oftewel zoekmachine optimalisatie genoemd.
Voor optimalisatie van jouw website of landingspagina wordt gekeken naar de content van de website, de techniek, linkbuilding, lokale SEO, zoekwoordenonderzoek en concurrentie analyse.
Wij helpen je graag met jouw SEO optimalisatie om zo hoger te worden geplaatst door Google en een stijging in de zoekresultaten te realiseren.
Zichtbaar zijn in Google en snel meer verkeer naar je website genereren? Met behulp van SEA kan je dit bereiken. SEA staat voor Search Engine Advertising oftewel zoekmachine adverteren. Met SEA adverteer je met advertenties op zoekmachines zoals Google of Microsoft en bereik je jouw doelgroep beter. Wanneer jouw advertentie goed aansluit bij een zoekopdracht binnen Google, kan je potentiële bezoekers naar je site halen. In tegenstelling tot SEO is SEA een betaalde vorm van zoekmachinemarketing. Je betaalt per klik op je advertentie. Binnen SEA zijn er verschillende disciplines zoals o.a. Google Ads, YouTube Advertising en Google Shopping.
Gericht adverteren in Google Ads (SEA) zorgt voor meetbare resultaten. Maar let op: een juiste inrichting van je campagnes maakt of breekt het succes. Met onze SEA-optimalisatie zorgen we ervoor dat jouw advertenties jouw doelgroep bereiken én overtuigen.
We helpen je graag bij het invullen van je advertentiekanalen of nemen het volledig voor je uit handen.
Een blog is ook een marketinginstrument.
Vrijwel alle informatie die je zoekt, over willekeurig welk onderwerp is door middel van blogs terug te vinden op het internet.
Veel bedrijven hebben het bloggen ook ontdekt om hun klanten te informeren, te inspireren en te entertainen.
Een blog kan klanten naar een bedrijfswebsite trekken. Als de inhoud (content) van het blog goed is, zorgt dat voor vertrouwen van klanten en een betere naamsbekendheid. Een blog is een soort tussenvorm tussen een traditionele, statische webpagina die alleen informatie verschaft en een internetforum, waarin meer interactie mogelijk is.
Waarom zou je bloggen?
De lijst met redenen is eindeloos. Je kunt bloggen omdat je schrijven leuk vindt, omdat je informatie overzichtelijk wilt verzamelen of omdat je klanten wilt voor je bedrijf. Er zijn zo veel goede redenen om te bloggen.
Bloggen zijn een manier om jezelf zichtbaar te maken en beter gevonden te worden. Maar het is wel een lange-termijn-strategie die pas na ongeveer een half jaar voor je gaat werken. En vaak moet je bloggen dan nog combineren met andere manieren om zichtbaar te worden, zoals social media en netwerken. Geld verdienen met bloggen doe je door mensen via de mail aanbiedingen te doen.
Het doel van al dat bloggen is daarom uiteindelijk om zo veel mogelijk potentiële klanten op je e-maillijst te krijgen.
Marketing via e-mail is flexibel, effectief en persoonlijk. Als je jouw e-mailmarketing goed inricht tenminste. Marketing via e-mail betreft het sturen van aanbiedingen, nieuwsbrieven of serviceberichten. Standaard of persoonlijk via marketing automation en trigger based marketing. Je klant bereiken in z’n inbox is één van de meest persoonlijke manieren van klantbenadering. Via e-mailmarketing kun je aan een klantrelatie bouwen.
E-mailmarketing kent veel vormen. Een aantal voorbeelden van marketing per e-mail zijn:
Onboarding – Nieuwe klanten ontvangen een serie van informatieve, service- en commerciële e-mails.
Trigger-based – Op basis van website-bezoek, clickgedrag of koopgedrag ontvangen jouw klanten een persoonlijke korting of aanbieding.
Commerciële actie – Een tijdelijke actie waarover jij jouw relaties informeert.
Cross-sell – Op basis van productbezit verstuur je geautomatiseerd aanbiedingen voor verwante producten of diensten.
Nieuwsbrief – Een bundeling van nieuws, visie en uitleg over jouw bedrijf, product, dienst of markt.
Review en onderzoek – E-mails waarmee je inzicht en beoordelingen krijgt over de dienstverlening van jouw bedrijf.
Wil je aan de slag met e-mailmarketing? Denk dan goed na over hoe vaak je jouw klant e-mails wilt sturen, wat het doel van elke e-mail is en of e-mail wel het juiste marketingkanaal is voor jouw boodschap.
Door heel zorgvuldig met jouw e-mailmarketing om te gaan, maak je het verschil bij je klant.
Een succesvolle oplossing verdient volop aandacht. Je wilt namelijk een hoge brand awareness en veel conversies realiseren. Display advertising en video zijn perfect voor het effectief verspreiden van online content!
Tegenwoordig kan dit heel gericht, op basis van bijvoorbeeld doelgroepen, zoekwoorden of een specifieke website. Zo kun je de juiste boodschap op het juiste moment aan je doelgroep tonen.
Ook kun je continu inspringen op de fase in het verkoopproces waarin de klant zich bevindt. De content van je banner pas je daarop aan, voor maximale effectiviteit. Display advertising is daarom ook heel geschikt voor remarketing campagnes.
De vele kansen van video
Wist je dat je tot wel 80% meer conversie kan genereren door het toevoegen van een video op een landingspagina? Wanneer je video slim gebruikt als onderdeel van je marketing strategie kun je zelfs 50% sneller in omzet groeien.
Net als tekst, moet video ook relevant zijn voor je doelgroep. Het is van belang dat je video content strategie aansluit bij je bedrijfsdoelstellingen. Afhankelijk van je doelstelling kies je met welke vorm van video je deze gaat behalen. Ga je voor betere vindbaarheid en autoriteit? Zet dan een organische vorm in. Gebruik video daarnaast om uitleg te geven over jouw product of dienst en sterk dit aan met een goede tekst. Zijn awareness en conversie je primaire doelen? Maak dan gebruik van advertenties.
Wil je weten waar kansen liggen voor jouw organisatie? Laat het ons weten.
Social media is dé manier om een specifieke doelgroep aan te spreken met jouw boodschap. Door een juiste inzet van social media advertising worden jouw doelen behaald. Met social media adverteren vergroot je bijvoorbeeld je aantal volgers, geef je je merknaam meer bekendheid, bouw je aan waardevolle klantrelaties én realiseer je waardevolle leads of verhoog je de sales. Door social media te integreren in je online marketingstrategie zorg je ervoor dat elke geïnvesteerde euro steeds meer oplevert.
De voordelen van social media marketing:
Social media adverteren kan via verschillende social media kanalen. Ieder kanaal heeft zijn eigen voordelen en doelgroep(en).
Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Snapchat, Tik Tok? Wat kies je? Voor welke doelgroep?
We zijn benieuwd wat je wil bereiken en zetten graag onze kennis in om jouw bedrijfsdoelstellingen te behalen! Daag jij ons uit?
User experience is de manier waarop gebruikers het design – de user interface – van jouw website ervaren. Via jouw user interface (UI) creëer je de perfecte user experience (UX-design). Vinden gebruikers jouw website-design handig, mooi, prettig, snel of praktisch? Gebruikers vormen in slechts een paar seconden een oordeel. Via de juiste user interface en heel veel testen bereik je een perfect intuïtief gebruik.
Voor het opzetten van een user interface of een UX-design verdiepen wij ons eerst in de gebruikers van jouw website. Wie zijn het? Hoe gedragen ze zich en wat willen ze? Daarnaast richt we ons op het doel van jouw organisatie. Welke KPI’s vormen je toetsingskader? Het UX design van je website kan nog zo mooi en gebruiksvriendelijk zijn, maar als je uiteindelijk niks verkoopt, heb je er niks aan. Conversie speelt dus ook een rol.
Bij een nieuwe website streven wij altijd naar een perfecte sitestructuur. Des te doordachter het interactie ontwerp (IO), des te langer jouw bedrijf in de toekomst op deze structuur kan bouwen. Een goed UX design en heldere interface van je website helpen ook in jouw linkbuilding-strategie. En een functioneel design levert op termijn ook meer conversie op.
Wil je weten hoe je via UX-design gebruikers verleidt? Neem dan contact met ons op.
Trekt je site bezoekers, maar zie je dit niet direct terug in het rendement? Bezoekers met een koopintentie moet je zo eenvoudig mogelijk door het aankoopproces begeleiden. Conversie optimalisatie zorgt voor een betere usability en een grotere marketing opbrengt!
Wie kijkt naar conversie, kijkt naar KPI’s (Kritieke Prestatie Indicator). Via KPI’s kun je doormeten of jouw organisatie het wél of niet goed doet op criteria als omzet, klanttevredenheid, medewerkerstevredenheid of snelheid van klachtafhandelingen. Online conversie is ook een KPI.
Een sale of verkoop is de meest voorkomende vorm van conversie. Maar ook een download van een whitepaper, een commerciële lead of het bezoek van een specifieke pagina op je website zijn conversies. Hoe beter jij definieert wat conversie is, hoe beter jij je marketingbudget kunt bepalen.
Het is echt een vak apart. Je probeert het aantal conversies via de website te maximaliseren. Je bent dus druk bezig met de gebruikerservaring en het uiterlijk van de website. Hoe presteert je website op dit moment? Hoe navigeren bezoekers over je site? Is de structuur duidelijk en zijn alle belangrijke elementen goed te vinden? Vindt er conversie plaats op de plekken waar je dat zou willen? Waar haken bezoekers op af?
Vervolgens stel je SMART-doelen (specifiek, meetbaar, acceptabel, realistisch en tijdgebonden) op. Dan voeren we verschillende tests uit om te bepalen op welke manier we de gestelde doelen kunnen behalen. Met als resultaat: een gebruiksvriendelijke website waar meer conversie plaatsvindt en met een hogere ROI.
We inventariseren graag jouw website, zodat je weet welke verbeterpunten je moet doorvoeren.
Ben je op zoek naar een manier om de kwaliteit van je websitebezoekers te verbeteren? Wil je meer bereik via social media? Een beter converterende website? Wat je doelen ook zijn, vertel ze ons.